31.1.19

Kirim Doa Fatihah Kepada Orang Tua yang Sudah Meninggal Memperlancar Rezeki

Perlunya sedekah Al Fatihah Kepada Orang yg sudah meninggal..??  Sering menjadi  persoalan bahan perdebatan perlunya  sedekah Al-Fatihah kepada Ibu,Bapak atau handai tolan yg sudah meninggal dunia.. Nah berikut artikel Kirim Doa Fatihah Kepada Orang Tua yang Sudah Meninggal Memperlancar Rezeki


Kirim Doa Fatihah Kepada Orang Tua yang Sudah Meninggal Memperlancar Rezeki

Berikut ini artikel dengan judul Kirim Doa Fatihah Kepada Orang Tua yang Sudah Meninggal Memperlancar Rezeki. Bolehkah mengirimkan doa dan atau alfatihah kepada orang yang sudah meninggal dunia? Berikut ini adalah nasehat Ustadz Don Daniyal yang saya dapat repost dari WA

Ustadz Don Daniyal (Malaysia) tampil memberi penjelasan yg intipatinya LEBIH BESAR & MENGEJUTKAN !!!

Ust Don Beri Penjelasan MENGEJUTKAN.. !!! SEDEKAHKANLAH AL FATIHAH UNTUK IBU, BAPA MU SETIAP SELEPAS SOLAT SUBUH.



Ini merupakan nasihat Ustaz Don kpd anak2  yg masih hidup didunia ini supaya diluaskan pintu rezeki bagi mereka. Rasulullah SAW pernah bersabda:-

“Setiap pagi sedekahkan Al-Fatihah kepada Ibu Bapa mu, (sekiranya masih hidup @ telah tiada)” Niscaya pintu-pintu rizki akan terbuka buat kamu. “Tidak akan terputus rizki seseorang ANAK selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tuanya dalam kesehariannya"

Allah akan memurahkan Rizki kepada mereka yang tidak putus2 berdoa kepada kedua ibu bapa (hidup atau mati). Ingatlah bahwa keredhaan Ibu dan Bapa adalah keredhaan Allah SWT.

Berdoalah dengan bersungguh2.…. Tadahkan kedua tangan mu dan lintaskan wajah  org tua kita.., termasuk guru2 kita... dan mereka2 yang banyak menolong kita. (Berdoa perlu benar2 dan bersungguh2)

Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tuanya akan disempitkan Rizki nya Oleh Allah SWT.

Bagi yg berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris...!! Cuma jangan lupa Doakan ibu bapa kita setiap hari.

Rezeki bukan saja berupa uang, tetapi segala nikmat yg kita dapatkan dari Allah. (Makanan, Kesehatan, Kasih Sayang, Ilmu dsbnya ..) Insyaa Allah. Berusaha dan bertawakal.. Insyaa Allah..

Rezeki itu bukan kerana ada Skill, Ir, S Pd, S Ag, MA, DR, IJAZAH dsbnya. Tetapi dengan hati yang tulus ikhlas dan berdoa  untuk Ibu dan Bapa kita.. Mari kita coba... Allahuakbar..

Doa untuk kedua orang tua yang masih hidup

“YA ALLAH...  YA TUHANKU, Ampunkan lah segala khilaf dan dosa kedua orang tua ku, Ibuku....(sebutkan nama dan bin nya...), Bapa ku...(sebutkan nama dan bin nya...), berkatilah mereka Ya Allah..., jagakanlah kesehatan mereka, murahkanlah rizki mereka, panjangkanlah usia mereka, jauhkanlah dari segala mara bahaya, Dan lindungilah mereka, Ya Allah...Ya Illahi Rabbi. Aamiin Ya Rabbal Alamiin..

Doa untuk kedua orang tua yang sudah meninggal

“YA ALLAH YA TUHANKU, Ampunilah segala khilaf dan dosa2 kedua orang tuaku, Ibuku...(sebutkan nama dan bin nya), Bapa ku...(sebutkan nama dan bin nya) Tempatkanlah ditempat orang2 yang beriman kepada Mu Ya Allah... Tempatkanlah ditempat terbaik disisi Mu Ya Illahi Rabbi. Ya Allah kabulkan lah permohonan kami ini..

Aamiin..Aamiin..Aamiin... Ya Rabbal Alamiin...

Bantu aminkan dan share artikel Kirim Doa Fatihah Kepada Orang Tua yang Sudah Meninggal Memperlancar Rezeki ini ke kawan anda.

Wallahu A'lam


No comments:

Post a Comment